søndag 24. mai 2009

Karoline for meg?

Bakgrunn:
På den tredje collagen skulle jeg få frem hvem Karoline er for meg. Jeg har tatt bilder som skal uttrykke hva jeg forbinder med Karoline. Karoline er i bunn og grunn en rolig og litt sjenert jente, men når du blir godt kjent med henne er hun en veldig lystig og morsom person. Jeg har kjent Karoline siden 8.klasse, men det føles som jeg har kjent henne hele livet. De tre siste årene har jeg delt hybel med Karoline på Hinna, og det har vert noen av de kjekkeste årene i mitt liv.

Utforming:
Jeg har brukt den samme utformingen på alle tre collagene. Bakgrunnsbildet her er Karoline som sitter på rommet sitt, med den dyrebare vesken hennes. Så har jeg redigert andre bilder som jeg har lagt inn, du kan se gitaren oppe til høyre og bildet av meg og Karoline oppe til venstre. Jeg har også lagt inn et bilde av en blomst som jeg har brukt noen ganger i bildet. Jeg har brukt forskjellige overlayfunksjoner og brukt viskelæret slik jeg gjorde med de andre to. "Trashold" funksjonen er også flittig brukt i denne collagen. Det meste av utforming går i klipp og lim og visk;)

Komposisjon:
Denne collagen har en trekant komposisjon, vi kan se trekanten i sittestillingen til Karoline. Det er gjentakelse med blomsten og de er godt fordelt i bildet. "Trashholdfunksjonene", som gjør at bildet blir sterkt kontrastgitt med svart/hvitt, blir også gjentatt og vi finner det både nede til høyre og oppe til venstre i bildet. Dette er med på å skape rytme og balanse i bildet som igjen er med på å skape harmoni og et rolig preg på bildet. Dette kan symbolisere den rolige og litt sjenerte Karoline, Karoline virker også litt sjenert på bakgrunnsbildet. slik som hun er i bunn og grunn. Til venstre ser vi Karoline og meg når hun kysser meg på kinnet, det viser at vi har et veldig åpent og morsomt vennskapsforhold. til høyre kan vi skimte et bilde av Karoline inni gitarhullet, der hun lager en typisk Karoline grimase. som viser den morsomme og gøyale siden av Karoline, men som samtidig er litt gjøymt. Vi kan også se en antydning til gitaren henne som er på å vise den musikalske siden av henne. Vi kan også se vesken hennes som er egenkomponert som viser den kreative siden hennes. blomstene skal representere den vennskapelige kjærligheten vi har for hverandre.

Ingen kommentarer: